El passat 6 d’abril va començar la campanya de la declaració de la Renda 2021. Tots els ciutadans espanyols que compleixin amb els requisits marcats per Hisenda, és a dir, que hagin ingressat més de 22.000 € bruts amb un sol pagador o 14.000 € quan hi hagi dos o més pagadors, han de rendir comptes davant l’Agència Tributària fins al pròxim 30 de juny.
En cas de ser propietari d’un o més béns immobles destinats a lloguer, un dels conceptes que s’han de declarar són els guanys econòmics derivats del lloguer d’aquests béns. Aquesta declaració s’ha de dur a terme a l’apartat de “Rendiments del capital immobiliari“.
Càlcul dels rendiments procedents de l’arrendament
Despeses deduïbles
Les despeses que poden deduir són:
Com declarar si hi ha impagaments de lloguer?
Si es dóna el cas en què l’inquilí no fes els pertinents pagaments de lloguer, el propietari té l’obligació de declarar els ingressos, encara que aquest no els hagi rebut. No obstant això, la llei permet deduir l’import no ingressat mitjançant el concepte “saldo de dubtós cobrament“.
Aquesta deducció es pot dur a terme en el cas que es compleixin algun d’aquests casos:
Arrendament destinat a habitatge habitual: reducció del 60%
Un dels grans avantatges del lloguer d’habitatge habitual, és que compta amb una bonificació del 60% del rendiment econòmic net de pis, és a dir, que només has de pagar IRPF sobre el 40% del rendiment net del teu lloguer.
Aquesta reducció no serà aplicable a l’arrendament d’immobles per temporades, garatges, oficines, locals…
Aquesta reducció del 60% només tindrà lloc en els supòsits de rendiment net positiu (abans també s’aplicava en cas de rendiment net negatiu).
Finalment, es manté que la reducció només sigui aplicable a rendiments declarats pel contribuent, fórmula que pretén incentivar la declaració d’aquests rendiments.
El Consell de Ministres va recuperar ahir bona part de les mesures rebutjades pel Congrés només quatre dies després de la seva derogació. El Govern va aprovar ahir, dia 6 d’octubre de 2026, dos nous reials decrets llei en matèria d’habitatge. Aquests recuperen bona part de les mesures dels RDL 26/2026 i 27/2026, rebutjats pel […]
...
Des del 3 d’octubre de 2026, si vols vendre o llogar un habitatge a Catalunya, has de lliurar un certificat de presència o absència d’amiant. No fer-ho pot comportar multes d’entre 100 i 3.000€. La Llei 8/2026, de 2 de juliol, de l’erradicació de l’amiant, és la primera norma catalana que regula de manera integral […]
...
Les noves mesures sobre arrendaments, desnonaments i estabilitat dels contractes no van superar la votació parlamentària de divendres. El Congrés dels Diputats va acordar, per tant, la derogació dels dos reials decrets llei, que es va publicar oficialment al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE). BOE-A-2026-20526: Derogació del Reial decret llei 26/2026 BOE-A-2026-20527: Derogació del Reial […]
...
Totes les Cambres de la Propietat Urbanes de Catalunya considerem que el Govern ha tornat a carregar sobre els propietaris privats una part creixent de la política social d’habitatge i que ha introduït, per la via excepcional del Reial decret llei, modificacions de gran abast en el règim dels arrendaments urbans. La solució al problema […]
...